کیمیا کاسیان

کیمیا کاسیان فروشگاه آنلاین گلاب، عرقیات گیاهی، مکمل های گیاهی(عصاره)

کیمیا کاسیان

کیمیا کاسیان فروشگاه آنلاین گلاب، عرقیات گیاهی، مکمل های گیاهی(عصاره)

  • ۰
  • ۰

خواص بابونه

خواص بابونه

بابونه یک گیاه فوق العاده است؛این گیاه از خانواده کاسنی و بومادران است .ضد صفرا و بلغم است. تقویت کننده مغز و اعصاب و قوای جنسی است، سلامت معده را برایتان به ارمغان می آورد و با نوشیدن آن خواب راحتی خواهید داشت.

این گیاه از نظر طب سنتی ایران گرم و خشک است و از تقویت کننده های تلخ به حساب می آید. تقریباً در تمام نقاط جهان به صورت خودرو می روید. هممچنین به عنوان یکی از گیاهان دارویی شناخته می‌شود که در درمان کم‌خونی موثر بوده و برای مغز مقوی، تب‌بر و تسکین‌دهنده درد است.این گیاه دارویی مقوی مغز بوده و در درمان سردرد و میگرن موثر است؛ هم‌چنین این گیاه ترشح شیر را در مادران افزایش می‌دهد.

بابونه ادرارآور، قاعده‌آور و اعصاب و قوای جنسی را تقویت می‌کند. همچنین استفاده از آن سنگ مثانه را خرد و دفع می‌کند. این گیاه تقویت کننده معده است و برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه‌ها، می‌توان به آن‌ها چای بابونه داد.

برای رفع بی‌خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است ۱۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب، فنجان چای بابونه نوشید. بابونه درمان کننده بی‌اشتهایی، برطرف کننده ورم و کرم روده و معده، ضد آلرژی، تسکین دهنده دردهای عادت ماهیانه و برای رفع زردی مفید است.

اسانس بابونه

حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد. برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان حمام ریخته مدت یک ربع ساعت در آن دراز بکشید.

اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتی های پوستی نظیر اگزما، کهیر و خارش مفید است. بیشتر کسانی که درد و سوزش معده دارند، می توانند با خوردن چای غلیظ بابونه سلامتی خود را دوباره به دست بیاورند. بدین منظور روزانه به صورت ناشتا ۳ الی ۴ قاشق گیاه بابونه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و سپس بعد از ۱۵ دقیقه صبحانه را میل نمایید. خوردن چای غلیظ بابونه را به مدت ۲ هفته ادامه دهید تا تأثیر بسزای آن را بر معده مشاهده نمایید.

گیاه بابونه
گیاه بابونه

این گیاه ترشح شیر را در مادران شیرده افزایش می دهد. درمان کننده سردرد و میگرن است. مصرف عصاره آن بر روی سر، برای تقویت پیاز مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است و از آن برای تولید سرشوی گیاهی و شامپو استفاده می گردد. بابونه تسکین دهنده دردهای عادت ماهیانه است. مطاب بیشتر را در وبسایت کیمیا کاسیان مطالعه کنید.

خواص پوستی بابونه:

از خواص مفید پوستی این گیاه می توان به ضد التهابات پوستی، برطرف کننده زخم های جلدی، رفع اگزما، ضد آکنه و جوش غرور، ترمیم سوختگی، زیبایی پوست، مراقبت از مو، طلایی و بلوند کردن مو و ضد عفونی کننده پوست اشاره کرد. دم کرده ساده بابونه در استعمال خارجی روی پوست صورت برای حفاظت از پوست بهترین تاثیرها را دارد. شامپوی همراه با بابونه اندکی رنگ مو را روشن می‌گرداند. 

بابونه در کنار زیرفون و نعنا در برخی از کشورها بیشترین مصرف را در صنعت داروسازی دارد. از این گیاه، در زمینه‌های مختلف مانند طب سنتی، صنایع آرایشی بهداشتی، صنعت داروسازی و از اسانس آن در صنعت عطرسازی استفاده می‌شود. از جمله مصراف آن در طب سنتی، مصرف چای و عرق بابونه در درمان برخی بیماری‌ها است. نوشیدن چای آن یک سنت قدیمی است که از دیرباز به علت عطر و بوی خوش آن مورد توجه بسیاری بوده، این چای طعم ملایمی دارد و دارای مزایای فروانی است.

مقاله جامع خواص بابونه برای پوست مو و زیبایی را از این اینجا مطالعه کنید .

خواص درمانی چای بابونه (دم کرده گل بابونه) عبارتند از:

برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را از بین می برد.
 برای رفع گرفتگی های عضلانی و نیز گرفتگی های قاعدگی در زنان مفید است.
درد شکم را تسکین می دهد و برای درمان کمردرد مفید است.
به عملکرد بهتر کبد کمک می کند.
برای درمان روماتیسم به کار می رود.
مسکنی فوق العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است.
اختلالات یائسگی را برطرف می کند .

عرق بابونه
عرق بابونه

عرق بابونه

عرق بابونه را از گلهای این گیاه در فصل گلدهی تهیه می کنند. و برای دفع سنگ کلیه استفاده می شود، ادرار را زیاد می‌کند. کسانی که سنگ کلیه دارند می توانند از عرق بابونه استفاده کنند که بافت سنگ را نرم و مجاری ادراری را باز کرده و سنگ را به سهولت دفع می‌کند.

همچنین این گیاه برای رفع مشکلات پریود نیز مفید است. در برخی از خانم ها، به دلیل سردی رحم، علی رغم این که فرد علائم پریود را دارد، عادت ماهانه آغاز نمی‌شود و آنها معمولا درد شدیدی قبل و حین قاعدگی دارند که می توانند از بابونه استفاده کنند و یا اینکه روغن آن را به منطقه زیر شکم و لگن بمالند.

ترکیبات موجود در گل بابونه تاثیر آرام بخش شگرفی بر دستگاه عصبی و گوارش دارد. این گیاه دارویی هم چنین در درمان بی خوابی و رفع کابوس های شبانه نقش قابل ملاحظه ای دارد. بخور آن برای سرماخوردگی، به عنوان ضد حساسیت و ضد آب ریزش بینی استفاده می شود

خواص عرق بابونه

  • درمان افسردگی
  • خاصیت ضد التهابی
  • تقویت پوست و مو
  • تقویت معده و سیستم گوارشی
  • درمان تنگی نفس
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • اشتهاآور
  • افزایش وزن
  • کاهش دندان درد کودکان
  • رفع مشکلات صفراوی
  • درمان گلودرد والتهاب حنجره
  • دافع خون منعقد شده داخل مثانه
  • منظم شدن
  • اختلالات قاعدگی
  • بهبود سردرد و میگرن
  • افزایش حافظه
  • کاهش قند خون
  • افزایش قوای نیروی جنسی
  • دفع سنگ کلیه

نحوه مصرف :

قبل از هر غذا، به مقدار یک استکان همراه با آب میل نمائید.

خرید عرق درجه یک بابونه محصولی از کیمیا کاسیان

مضرات و موارد منع مصرف

زیاده روی در مصرف این گیاه برای قلب زیان آور است و در دوران بارداری وشیردهی باید از مصرف آن خودداری کرد. مصرف همزمان بابونه با داروهای ضدانعقاد، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و به طور کلی داروهای رقیق کننده خون و… و همچنین الکل ممنوع است.

استفاده از بابونه ممکن است به طور نادر باعث ایجاد واکنش های خفیف آلرژیک شود و در صورت مصرف بیش از اندازه، علائمی چون سردرد، زخم دهانی، ورم چشم، تهوع و استفراغ و تعریق زیاد ایجاد کند. اگر در مصرف آن زیاده روی کنید ممکن است باعث فلج کنندگی عضلات، زیاد کننده عرق شود.

  • ۹۷/۱۰/۲۲
  • کیمیا کاسیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی