کیمیا کاسیان

کیمیا کاسیان فروشگاه آنلاین گلاب، عرقیات گیاهی، مکمل های گیاهی(عصاره)

کیمیا کاسیان

کیمیا کاسیان فروشگاه آنلاین گلاب، عرقیات گیاهی، مکمل های گیاهی(عصاره)

  • ۰
  • ۰

عرقیات گیاهی یکی از پر مصرف ترین شکل های استفاده از گیاهان است. امروزه در ایران بیش از 80 نوع گیاه وجود دارد که عرق گیری شده و به صورت طبی مورد استفاده قرار می گیرند. از معمولی ترین خواص درمانی عرقیات می توان به خاصیت ضد درد، ضد میکروب، ضد قارچ، ضد اسپاسم و آنتی اکسیدانی آنها اشاره کرد.

 

به نکات مهم:

 

هرچه آب به کار رفته در عرقیات بیشتر باشد اثراتشان ضعیف تر بوده که این خود نشان دهنده بی کیفیتی و تقلبی بودن آن هاست.

این تصور که برخی اعتقاد دارند عرقیات دارای خاصیت لاغر کنندگی هستند تاکنون به اثبات نرسیده است اما باید در نظر داشت که برخی از آن ها با تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و یا سوخت و ساز بدن به طور غیر مستقیم و اندک می توانند از بروز چاقی ممانعت کنند.

نگهداری طولانی مدت و نامناسب عرقیات منجر به تبخیر و جداشدن اسانس آن ها گشته و به این ترتیب اثر درمانی نخواهد داشت. لذا از ورود هوا به داخل آن ها جلوگیری کرده و آن ها را در یخچال و در ظروف شیشه ای نگهداری نمایید. ظروف شیشه ای در مقایسه با ظروف پلاستیکی خنثی و غیر شیمیایی بوده و اسانس ها بر روی آن ها اثر خورندگی ندارند.

در فصول گرم سال که در آن تعریق زیاد بوده و آب فراوانی از بدن دفع می شود از شربت ها یا نوشیدنی هایی که در آن ها از عرقیات خصوصاً بهارنارنج، بیدمشک، گلاب و کاسنی به کار رفته استفاده نمایید تا از طریق بهره مندی از خواص تغذیه ای مفید آن ها بتوانیم به بدنی سالم و به دور از هرگونه سموم و مواد زاید دست یابیم.

 

در هنگام خرید عرقیات به تاریخ مصرف و شماره بهداشت آن ها توجه نمایید. محصولی که استریل و بهداشتی نباشد قارچ و کپک در آن رشد کرده و موجب کدورت و تجزیه مواد مفید آن می شود. بر این اساس فرآورده حاصله خواص درمانی نداشته و می تواند منجر به بروز عوارض جانبی در مصرف کننده گردد.

خواص درمانی برخی عرقیات گیاهی عرقیات با طبیعت گرم

گلاب: مقوی قلب و اعصاب، آرام بخش، خوشبو کننده، ملین روشن کننده پوست و محافظ آن و نشاط آور.

عرق بهار نارنج: مقوی قلب و اعصاب، رفع کننده بی خوابی عصبی، رفع کننده افسردگی، تسکین دهنده ناراحتی های سینه و رفع سرفه، آرام بخش و رفع کننده تپش قلب.

عرق آویشن: تقویت کننده بینایی، مقوی معده، ضدتشنج، ضد انگل، درمان کننده بی خوابی و تصفیه کننده خون.

عرق نعناع: مقوی دستگاه گوارش، برطرف کننده ناراحتی های معده، ضد اسهال، ضدنفخ و برطرف کننده دل درد و دل پیچه.

عرق پونه: خلط آور، رفع کننده بیماری نقرس، آسم، سیاه سرفه، گریپ و هیستری و بادشکن.

عرق چهل گیاه: مقوی قلب و اعصاب، مسکن دردهای قاعدگی، بازکننده رگ های قلب، تنظیم کننده دستگاه گوارش، آرامبخش، ضد تهوع و استفراغ، بادشکن و مقوی معده.

 

عرق بادرنجبویه: تقویت کننده مغز، اعصاب، حافظه و قلب، بازکننده رگ های قلب، درمان کننده خستگی های روحی، عصبانیت و بی حوصلگی، رفع کننده سردردهای عصبی و ضد استفراغ در دوران بارداری.

عرق بومادران: برطرف کننده رماتیسم و دردهای استخوانی، تنظیم کننده قاعدگی، تصفیه کننده خون و رافع خستگی.

عرق شوید: برطرف کننده چربی، ضد دل درد و بیماری های روده، مقوی معده، هضم کننده غذا و زیاد کننده شیر.

عرق کاکوتی: مقوی اعصاب، ضد انگل، ضد عفونی کننده مجاری تنفسی، مقوی دستگاه گوارش، درمان کننده بی خوابی و تقویت کننده بینایی.

عرق گزنه: بندآورنده هرگونه خونریزی داخلی، جلوگیری کننده از ریزش مو، تسکین دهنده دردهای عضلانی و استخوانی، معالج بیماری قند، رفع کننده بیماری های پوستی، تقویت کننده اعمال هضم، ادرارآور، درمان کننده پروستات، و افزایش دهنده گلبول های قرمزخون.

عرق نسترن: ضد اسکوربوت، رفع کننده انقباضات غیر ارادی ماهیچه های معده، رفع کننده بیماری های ناشی از ورم و التهاب کلیه، ادرار آور و سرشار از ویتامین «ث».

عرق هل: مقوی معده، رفع کننده سردرد، رفع کننده بی خوابی، مسکن دردهای عصبی و کم خونی، معطر و خوشبو.

عرق دارچین: مقوی قلب، برطرف کننده عفونت های گلو، پایین آورنده فشار خون و چربی قندخون.

عرق زیره: ضدچاقی، رفع کننده ضعف اعصاب، هضم کننده، درمان کننده کم خونی و پایین آورنده چربی خون.

عرق رازیانه: افزایش دهنده شیر مادر، معالج تأخیر وقوع زمان قاعدگی، هضم کننده و درمان کننده کم خونی و ضعف اعصاب.

 

عرقیات-گیاهی

عرقیات با طبیعت سرد و معتدل

 

عرق کاسنی: تصفیه کننده خون، سفید کننده پوست، درمان کننده کم خونی و بیماری های مزمن پوستی، رفع کننده یبوست، مقوی کبد، برطرف کننده جوش های صورت، رفع کننده ورم التهابی لثه و رفع کننده رسوبات ادراری.

عرق شاهتره: معتدل، ضدحساسیت ها، تصفیه کننده خون، صفرابر، اشتها آور، رفع کننده بیماری های پوستی، ادرار آور، ضد یرقان، مقوی لثه، هضم کننده غذا، معرق و سرشار از ویتامین «ث».

عرق خارشتر: برطرف کننده سنگ کلیه و مثانه، مقوی اعمال کلیه و شستشو دهنده کلیه ها.

عرق بید: تب بر، رفع کننده بی خوابی های اعصاب، رفع قاعدگی های دردناک، مقوی معده، اشتهاآور و ضد یرقان.


  • ۹۷/۱۰/۳۰
  • کیمیا کاسیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی